© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi

Kasvata liikevaihtoa lisäpalveluilla

 

Detaileri ei ole vain autonhoidon asiantuntija, vaan myös myyjä. Myyjän on osattava paitsi vastata asiakkaan tarpeisiin, myös mennä tämän yli. Detailerin tarjoama lisäarvo voi olla asiantuntija näkemys kulkuneuvolle hyödyllisistä toimenpiteistä. Parhaassa tilanteessa lisäpalvelun tai oheistuotteen avulla kaikki voittavat: myyjä parantaa liikevaihtoaan helposti, ja asiakas saa parhaan mahdollisen arvon ostokselleen.

 

Myynnin kasvattaminen lisäpalveluilla

 

Liikevaihtoa voi kasvattaa - materiaalien laadusta tinkimättä - lisäämällä asiakkaiden määrää tai myymällä olemassa oleville asiakkaille suuremmalla katteella. Lähtökohtaisesti olemassa olevien asiakkaiden arvon kasvattaminen on uusasiakashankintaa helpompaa ja edullisempaa. Lisäpalvelujen ja oheistuotteiden käyttö on erinomainen työkalu tähän tarkoitukseen.

 

Lisäpalvelut markkinoinnissa

 

Markkinoinnin näkökulmasta lisäpavelu on eriytymistekijä, jolla teet pesäeron kilpailijoihin. Tämä tekee lisäpalveluista korvikkeen hintakilpailulle. Tarjoamalla jotian ydinpalvelun ulkopuolelta tarjoat asiakkaalle parempaa vastiketta rahalle, parhaimmillaan myös säästäen asiakkaan aikaa.

 

Maksuton lisäpalvelu on myös alennusta parempi kampanjaetu. Pelkällä hinnalla kilpailu vahingoittaa myyjän tulosta eikä sitouta asiakasta yritykseen pitkällä aikavälillä. Lisäpalvelu puolestaan voi olla tehokas ja suhteessa edullinen motivaattori potentiaalisille asiakkaille. Lisäpalveluilla et opeta asiakkaitasi odottamaan alennuksia, pitäen katteen kunnossa. Lisäpalvelu myös parantaa asiakkaan kokemusta, tuoden tämän takaisin jatkossa suuremmalla todennäköisyydellä.

 

Hissipuhe: miten myyt lisäpalvelun

 

Kuten muussakin myynnissä, hissipuheen ja ajoituksen on oltava oikea. Lähde aina liikkeelle asiakkaan toiveista: tämä muodostaa palvelun ytimen, jonka myyminen on tärkeintä. Rakenna näiden odotusten päälle pakkaus, joka hyödyttää sekä asiakasta että itseäsi.

 

Tarjoa lisäpalvelu tai oheistuote, joka lisää asiakkaan ostoksen arvoa. Ostaja haluaa parhaan mahdollisen vastineen rahoilleen. Auta asiakasta hyötymään palvelustasi parhaalla mahdollisella palvelujen ja tuotteiden yhdistelmällä.

 

Paras mahdollinen lisäpalvelu autta asiakasta välttämään riskejä. Sijoitetun rahan menetys sattuu enemmän kuin saatu alennus tuntuu hyvältä. Perustele asiakkaalle, miten lisäpalvelulla on mahdollista välttää alkuperäisen palvelun arvon menetys. Optimaalista on tarjota lisäpalvelu sijoituksena, joka säästää rahaa pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi pintakäsittely myllytyksen jälkeen on perusteltu, koska sen avulla ydinpalvelun hyöty kestää pidemmän aikaa.

 

Tärkeää on, että asiakas ymmärtää lisäpalvelun konkreettisen hyödyn. Palvelut kannattaa "tuotteistaa", tai muokata selkeiksi paketeiksi. Kun asiakas voi tarkastella kaikkia palveluja selkeästi eriteltyinä kokonaisuuksina, hänen on helpomi hahmottaa mihin rahat menevät. Tällöin on myös helpompi tarjota vaihtoehtoja, esimerkiksi kalliimpia "premium"-palveluita sekä edullisempia peruspaketteja.

 

 

 

 

 

 

 

Please reload