Erotu joukosta - Instagram detailerin markkinoinnissa

Instagram on detailing-yrittäjälle erittäin relevantti markkinointikanava. Sillä on suhteellisen helppo tavoittaa relevantteja yleisöjä, ja mediana se soveltuu erinomaisesti autojen ulkonäön kanssa työskentelevälle yrittäjälle.

 

 

Miksi Instagram?

 

Instagram on kasvattanut suosiotaan nopeasti Suomessa. Visuaalisista medioista se on kutakuinkin suosituin. Käyttäjäkunnaltaan media on vielä suhteellisen nuori, mutta sen fokus on laajenemaan päin. Se on vielä toistaiseksi alikäytetty media, jossa kilpailuedun saavuttaminen on verrattain helpompaa.

 

Visuaalisena kanavana Instagram on erityisen sopivat juuri autoalan yrittäjille. Autoharrastajat kuluttavat keskivertoa aktiivisemmin visuaalista materiaalia, ja alan yhteisöjä on muodostunut runsaasti ympäri Instagramia. Detailerin on helppo työstää visuaalisesti kiinnostavaa ja (potentiaalisille) asiakkaille relevanttia sisältöä.

 

Postaukset on helppo tehdä suoraan kännykältä, jolloin sisältöä voi luoda helposti työn lomassa kaikkian taskusta löytyvillä työkaluilla. Kuvien editoimiseen menevä aika säästetään kokonaisuudessaan.

 

Miten markkinoida Instagramissa?

 

Tuota toiminnallesi relevanttia sisältöä, joka kiinnostaa asiakkaitasi. Detailing-yrittäjälle tämän ei pitäisi olla vaikeaa. Ne voivat koostua esimerkiksi käsitellyistä autoista, kuvaten hyvää työn tulosta. Kollaasitoiminnolla voit luoda myös joustavasti ennen/jälkeen -kuvia. Näin paitsi teet asiakkaita kiinnostavaa kuvamateriaalia, luot myös julkista portfoliota ja bränditietoisuutta.

 

Hyödynnä #-kampanjoita. Risuaidat ovat Instagram-markkinoinnin kulmakivi. Hyödynnä toiminnallesi relevantteja avainsanoja. Yhdistele yleismaallisia ja spesifiikkejä hakusanoja - edelliset tuovat enemmän liikennettä, jälkimmäiset kohdistavat sisältösi paremmin. Voit myös keksiä yrityksellesi oman risuaidan, jolla luot jatkuvuutta julkaisuihisi. Älä ylikäytä hakusanoja, sillä tämä voi ärsyttää helposti käyttäjiä.

 

Etsi paras mahdollinen julkaisutahti. Instagram ei luo Facebookin kaltaista galleriaa, vaan liian tiheät julkaisut päätyvät sumppuina seuraajien etusivulle. Liian aggressiivinen julkaisutahti voi ärsyttää ihmisiä. Analysoi seuraajiesi käyttäytymistä ja hahmota näin juuri sinulle sopivin tahti.

 

Tuo eri verkkomediasi yhteen. Mainosta sisältö ristiin eri some- ja internetkanavien kautta. Tuo eri some-kanavia esiin verkkosivuilla. Jaa Instagram-kuvia muiden kanavien kautta. Kapitalisoit näin yhden median kautta saamaasi seurantaa useiden kanavien kautta. Facebook ja Instagram kuuluvat nykyään samaan organisaatioon, ja niiden käyttö ristiin on tehty helpoksi. Molempien kanavien maksettua mainontaa voi esimerkiksi hallinnoida saman tilin kautta.

 

Ole aktiivinen. Seuraa omia seuraajiasi, tykkää ja kommentoi. Kuvien julkaisu ja tulosten odottaminen ei anna parasta tuottoa sijoitukselle. Luo asiakassuhteita ja keskustele. Seuraamalla oikeita yhteisöjä ja ihmisiä tiedät paitsi mitä alalla tapahtuu ja saat ideoita omaan markkinointiisi, mutta myös parannat omaa näkyvyyttäsi.

 

Tuo itsesi selkeästi esiin. Instagramiin on nykyään mahdollista luoda yritystili, jossa voit myös ohjata liikennettä verkkosivullesi tai verkkokauppaasi. Käyttäjätietosi eivät vaikuta hakukonenäkyvyyteen, joten tämä tila on järkevintä käyttää selkeään kuvaukseen omasta toiminnastasi.

 

Hanki lisää seuraajia. Julkaisujen laatu on joka tilanteessa määrää tärkeämpi. Selkeät kuvatekstit sekä hyvin ja säästeliäästi käytetyt avainsanat parantavat menestystä. Pidä aina julkaistessa mielessäsi kenelle sisältö on tarkoitettu. Pidä sisältö johdonmukaisena. Ennen kaikkea seuraa liikennettä omalla sivullasi, määritä mikä sisältö on suosittua, ja julkaise lisää sellaista.

 

 

 

 

Please reload

© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi