© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi

Tehokas viestintä ja kestävät asiakassuhteet

Tarkoituksenmukainen viestintä asiakkaan kanssa on asiakaskokemuksen perusta. Viestintä ja asiakkaan odotusten luominen ratkaisevat palaako asiakas vai käyttääkö hän seuraavalla kerralla toisen yrityksen palveluita. Fiksareiden asiakaskunta on yhteisöllinen ryhmä, ja tämän vuoksi puskaradio on tärkeä osa fiksarin markkinointia. Hyvällä viestinnällä rakennetaan yrityksen mainetta pitkällä aikavälillä.

 

Viestintä ei ole vain selittämistä ja tiedon antamista. Yksipuolisesti selittämällä ei taata, että tieto on ymmärretty ja asiakkaan odotukset ovat kohdallaan. Väärinymmärrykset johtavat pettymyksiin ja huonoon asiakaskokemukseen, jolla on negatiivinen vaikutus asiakkaan kokemukseen, antamaan palautteeseen ja yrityksesi maineeseen.

 

Suhde asiakkaaseen ja asiakkaan tuntemus alalta vaikuttavat siihen, miten paljon aikaa hänen perehdyttämiseensä pitäisi käyttää. Uudelle asiakkaalle tulee selvittää tarkasti, mitä palveluun kuuluu ja mitä siltä kannattaa odottaa. Alaa tuntematonta asiakasta on hyödyllistä myös informoida toiminnan laadusta ja hänen mahdollisesti tarvitsemistaan palveluista.

 

Uuden asiakkaan kanssa on myös hyvä keskustella henkilökunnan osaamisesta ja kokemuksesta, yrityksen sertifikaateista ja aiemmasta työstä. Näillä luodaan paitsi realistinen kuva omasta toiminnasta, myös vahvistetaan käsitystä omasta asiantuntemuksesta ja miten tämä osaaminen on asiakkaalle hyödyksi.

 

Palvelun hinta, sisältö ja ennen kaikkea käsittelyn aikataulu tulee kertoa realistisesti. Mikään ei saa asiakasta äänestämään jaloillaan yhtä tehokkaasti kuin pettymyksen tunne palvelun laatuun. Asiakas tulee myös pitää ajan tasalla palvelun aikana. Nykyisen kommunikaatioteknologian kanssa ei ole enää järkeviä tekosyitä informoida asiakasta yllättävistä käänteistä työn aikanakaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload