Erotu joukosta - johdatus detailerin verkkomarkkinointiin

Markkinointi verkon kautta on jo hyvän aikaa ollut pakollinen menoerä myös autofiksareille. Näkyvyys verkossa voi hyvin toteutettuna olla kustannustehokas ja pitkällä aikavälillä hyödyllinen tapa lisätä myyntiä.

 

 

Verkkosivu

 

Verkkosivu ei ole fiksarille enää luksus, vaan pakollinen menoerä. Kaikki tieto ja vaihtoehdot etsitään verkosta, ja asiakas valitsee varmasti palvelun, joka löytyy hakukoneella helposti ja jonka verkkonäkyvyydellä annetaan vakuuttava ja ammattimainen vaikutelma.

 

Autopalveluiden käyttäjä on tietoinen markkinoiden tarjonnasta ja kilpailu on kovaa. Hyvän verkkonäkyvyyden takaamiseksi tarvitaan sekä hyvä pohja orgaaniselle näkyvyydelle että maksettua näkyvyyttä.

 

Google ohjaa ihmisiä mielellään sivuille, joilla ihmiset viihtyvät. Tekemällä tarkoituksenmukaiset sivut, joilla asiakkaat viettävät aikaa, saat hakukonenäkyvyytesi paranemaan. Muista etsiä ja käyttää sivuilla luontevasti relevantteja hakusanoja. Lisäksi tarvitset maksullista näkyvyyttä Google Adwords -palvelun kautta.

 

Internetin käyttö on siirtymässä hyvää vauhtia kännyköille ja älylaitteille. Etenkin autonhoidon kaltaisia palveluita etsitään todennäköisimmin juuri näillä laitteilla. Siksi verkkonäkyvyys on aina suunniteltava responsiiviseksi mobiililaitteille.

 

 

Sosiaalinen media

 

Sosiaalinen media ei ole enää pitkään aikaan ollut pelkkä tapa pitää yhteyttä kavereihin. Sosiaalinen media avaa monenlaisia mahdollisuuksia markkinointiin, myyntiin, asiakasviestintään ja oman maineen rakentamiseen.

 

Erilaisia medioita on olemassa eri tarkoituksiin, ja eri kanavat soveltuva eri konteksteihin. Yksi vaihtoehto oman näkyvyyden rakentamiseen on aloittaa monessa eri kanavassa, seurata mitkä kanavat toimivat ja keskittyä niihin.

 

Suomessa Facebook on edelleen somekentän selkeä markkinajohtaja, etenkin hieman vanhemman asiakaskunnan tavoittelussa. Nuorten keskuudessa on tapahtunut tiettyä siirtymää muihinkin medioihin, mutta naamakirja ei ole menossa mihinkään vielä pitkään aikaan. Facebook on monipuolinen media, joka mahdollistaa viestinnän, brändin rakentamisen ja myynnin.

 

 

Instagram on noussut Suomessa jo tärkeimpien internetkanavien joukkoon. Autonhoito on visuaalinen ala, ja autoharrastajat käyttävät verrattain ahkerasti Instagramin kaltaisia palveluita. Tämä tekee instagramista hyvä tavan jakaa relevanttia sisältöä juuri oikealla asiakassegmentille.

 

 

Sisältömarkkinointi

 

Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan yksinkertaisesti asiakasta kiinnostavan, ei suoranaisesti kaupallisen sisällön tuottamista. Tällainen materiaali houkuttaa ihmisiä viettämään aikaa verkkosivuillasi tai sosiaalisessa mediassasi, vaikka heillä ei olisikaan aikomusta ostaa juuri sillä hetkellä.

 

Tämä liikenne on hyödyksi monista syistä. Se ohjaa potentiaalisia asiakkaita sivuillesi, parantaa hakukonenäkyvyyttäsi, auttaa rakentamaan potentiaalisen asiakkaan tietä tiedonhausta ostotapahtumaan ja epäsuorasti lisää myyntiä.

 

Perinteinen, nykyään jo käytännössä pakollinen sisältömarkkinoinnin työkalu on blogi. Tarjoa sivullasi yleisöäsi kiinnostavaa tietoa, ja tämän median kuluttajat saattavat hyvinkin olla pian maksavia asiakkaita. Muista, että verkko on täynnä infoa ja kuluttajan kärsivällisyys on rajallinen. Lyhyt, ytimekäs ja visuaalinen sisältö on etulyöntiasemassa. Kuvat, infograafit ja etenkin videot ovat erinomaisia tapoja saadan kuluttajan huomio.

 

Kaikessa markkinoinnissa kärsivällisyys on valttia. Tulokset eivät välttämättä  näy parissa päivässä, vaan toiminnan tuloksia kannattaa seurata hötkyilemättä useiden kuukausien tähtäimellä.

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi