© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi

Miten aloitat detailing-yrityksesi markkinoinnin

Vaikka tarjoaisit valtakunnan parasta ja asiantuntevinta autonhoitoa tai pesupalvelua, tämä ei vielä riitä asiantuntemuksesi kääntämiseen kannattavaksi liiketoiminnaksi. Pienyrittäjänä sinun pitää vielä huolehtia siitä, että potentiaaliset asiakkaat löytävät palvelusi ja osaavat arvostaa osaamistasi. Onneksi detailerin markkinoinnin ei tarvitse olla vaikeaa eikä välttämättä edes kallista. Näillä ohjeilla pääset menestyvän markkinointistrategian suunnittelun alkuun.

 

 

1. Panosta palveluun ja ammattimaisuuteen. Autonomistajat ovat yhteisöllinen demografia. Puskaradiolla on valtava merkitys sillä, minne potentiaaliset asiakkaat ajautuvat. Autojen fiksaus ja pesu käsin on ennen kaikkea asiakaspalvelua. Pidä huoli siitä, että palvelu on asiakkaalle sopivaa ja että asiakkaan odotukset ovat kohdallaan. Arvostelujen hankkiminen esimerkiksi omalle verkkosivulle, nettifoorumeille tai kolmansien ylläpitämille palveluille on hyvä vaihtoehto, jos palveluistasi sellaisia annetaan.

 

 

Lue lisää asiakasviestinnän tärkeydestä täältä.

 

2. Perusta tarkoituksenmukainen verkkonäkyvyys. Ilman nettisivuja et ole olemassa. Useimmat palvelut etsitään ja vertaillaan verkon kautta. Jos yrityksesi ei ole Googlen ensimmäisellä sivulla, asiakkaasi tuskin löytävät sinua. Mieti millaista markkinointistrategiaa aiot käyttää verkossa, sosiaalisessa mediassa ja sisältöä luodessa.

 

 

Lue lisää fiksarin verkkomarkkinoinnista täältä.

 

3. Päätä kuka olet ja mitä teet. Yrityksesi tarvitsee selkeän markkinasegmentin. Mikäli olet haja-asutusalueen ainoa fiksari, olet ehkä paremmassa asiassa. Useat fiksarit kohtaavat kuitenkin runsasta kilpailua, eikä kukaan ehdi yhtä aikaa joka paikkaan. Mieti siis millä pelimerkeillä kilpailet, laadulla, hinnalla vai jollain muulla. Vaihtoehto on myös keskittyä tarjoamaan vain tiettyjä palveluja, jotka kykenet suorittamaan erityisen hyvin.

 

4. Luo asiakassuhteita. Laatukilpailun lisäksi perusteltua voi olla keskittyä asiakassuhteiden luomiseen volyymin sijaan. Useat yrittäjät tienaavat elantonsa 80-20-säännöllä, jossa 20 % asiakkaista tuo 80 % liikevaihdosta. Tiettyjen  palaavien asiakkaiden palveleminen voi olla joskus tärkeämpää kuin uusasiakashankinta. Muista jälkimyynnit ja yhteydenpito vanhoihin asiakkaisiin. Mieti strategioita, joilla palkitset lojaaleja asiakkaita, kuten erilaisia kanta-asiakasohjelmia.

 

5. Verkostoidu ja tutustu ihmisiin ja muihin toimijoihin alallasi. Et ikinä tiedä mistä uusia asiakkaita löytyy. Paikallisten tunteminen edesauttaa myös tunnettuvuutesi rakentamista alueellisesti. Strategiset kumppanuudet, jotka toimivat samalla alalla mutta eivät suoraan kilpaile kanssasi, voivat olla myös arvokkaita uusien asiakkaiden hankkimisessa.

 

6. Tunne asiakkaasi. Kysy asiakkailtasi, miksi he asioivat juuri sinun kanssasi. Jo muutamilla epävirallisilla kyselyillä pystyt paremmin kartoittamaan mitkä ovat juuri sinulle parhaiten toimivat markkinointikanavat ja miten resurssisi kannattaa käyttää asiakashankintaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload