5 yleistä detailing-yrityksen virhettä markkinoinnissa

Automaalaamon ja detailerin markkinoinnin ei tarvitse olla vaikeaa tai kallista. Muutamaa sudenkuoppaa kannattaa kuitenkin välttää, jotta saat markkinointibudjetillesi kunnollista tuottoa.

 

 

 

1. Markkinointi on kulu, ei sijoitus. Markkinointi ei ole luksusta, vaan yrityksen elinehto. Siihen pitää sijoittaa aikaa ja resursseja jatkuvasti ja tasaisesti. Jos markkinointibudjetti on olemassa vain yrityksen nousukautena, markkinointi ei ole vakaata eikä vakuuttavaa. Sekava markkinointi antaa asiakkaalle epäammattimaisen vaikutuksen.

 

2. Omakehu haisee. Vanhan kansan viisauden mukaan suomalainen tekee maailman parhaita tuotteita, mutta ei osaa myydä niitä. Vaikka tarjoat asiakkaillesi maakunna parasta palvelua, asiakas ei saa koskaan tietää siitä ellei hänelle kerrota. Muista tuoda omat vahvuutesi selkeästi ja realistisesti esille markkinoinnissasi.

 

3. Mikä some? Sosiaalinen media ei ole enää pitkään aikaan ollut pelkästään tapa pitää yhteyttä kavereihin. Sosiaalisen median eri kanavat ovat monen asiakkaan suosima tapa pitää yhteyttä yritykseen. Niillä on myös helppoa ylläpitää tietoisuutta omasta toiminnosta, ohjata liikennettä verkkosivuille ja saadat potentiaaliset asiakkaat ostamaan palvelujasi.

 

4. Älä verkostoidu. Vaikka verkostoituminen onkin klisee, se ei tee siitä yhtään vähemmän tärkeää. Tapaa ihmisiä, juttele, esitä kysymyksiä, esittele palvelujasi. Uusia asiakkaita saattaa löytyä mitä yllättävimmistä paikoista. Pitämällä yllä hyviä henkilökohtaisia suhteita ympäristösi kanssa ja luo itsellesi nimeä. Fiksaus on yleensä paikallista toimintaa, joten alueen potentiaaliset asiakkaat kannattaa tuntea.

 

5. Poukkoile. Haluat luoda yrityksellesi selkeän ja positiivisen maineen. Vakaalla ja ennakoitavalla markkinoinnilla, palveluilla ja viestinnällä pidät huolta siitä, että asiakkaasi tietävät mitä odottaa ja vältät pettymykset.

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi