Auton perusteellinen käsittely

Auton arkiseen ylläpitoon riittää normaali pesu. Auton ulkopinta joutuu kuitenkin mitä monipuolisimpien rasitusten kohteeksi. Optimaalisen ulkonäön ylläpitäminen edellyttää ajoittain työläämpää käsittelyä. Näillä ohjeilla hoidat auton ulkopinnat, kun niissä on pinttynyttä likaa, pieniä naarmuja, tai ne ovat haalistuneet.

 

 

Auton pinnan ylläpitäminen on omalla tavallaan taidetta. Sen hoitaminen ei ole oikea paikka oikoteille, vaan on parasta budjetoida riittävästi aikaa ja resursseja projektin toteuttamiseen. Tärkeintä on hankkia oikeat välineet - tiskiaineella ja lattiaharjalla saat parhaimmillaan heikkoa jälkeä, pahimmillaan pilaat kalliin maalipinnan. Kannattaa siis perehtyä asiaan ennen töiden aloittamista.

 

Pesu

 

Myös harvemmin tehtävä, perusteellinen pintakäsittely edellyttää ensiksi auton esipesua ja pesua. Pintakäsittelyä varten pinnan on oltava täysin puhdas ja vapaa kaikista ulkoisista kappaleista. Näin pintaa voidaan käsitellä ilman, että irtokappaleet aiheuttavat sille vahinkoa. Yksityiskohtaiset ohjeet auton pesusta ja esipesusta löydät täältä.

 

 

 

Renkaat ja vanteet

 

Mikäli renkaat ja vanteet eivät puhdistu riittävästi tavallisessa pesussa, ne on hyvä pestä omilla tuotteillaan tässä välissä. Tavalliset autonpesuaineet eivät lähtökohtaisesti palauta alkuperäistä mustaa väriä, joten lisäkäsittely voi olla perusteltu. Tarkemmat ohjeet renkaiden ja vanteiden käsittelyyn löydät täältä. Verkkokauppamme renkaille ja vanteille tarkoitetut tuotteet löydät täältä.

 

 

Raudan ja pien poistaminen

 

Vaikea pinttynyt lika ei todennäköisesti irtoa tavallisessa pesussa, etenkään, jos autoa ei ole pesty riittävän usein. Pintaan kertyy vähitellen rautaa, pölyä, pihkaa ja hyönteisiä. Näiden irrottaminen edellyttää arkiseen pesuun tarkoitettuja aineita voimakkaampia kemikaaleja. Raudan, pien, pihkan ja hyönteisten poistoon tarkoitettujen tuotteiden valikoimaan pääset tutustumaan täällä.

 

 

Hionta ja kiillotus

 

Jos halutaan päästä eroon pienistä naarmuista ja epätasaisuuksista. pinta tulee kiillottaa ja/tai hioa. Molemmat vaiheet voi tehdä niin käsin kuin koneellisesti, mutta yleisesti ottaen konekiillotus ja -hionta ovat paitsi nopeampia ja helpompia vaihtoehtoja, ja niillä saadaan parempaa jälkeä. Yksityiskohtaiset ohjeet kiillotukseet ja hiontaan löydät täältä. Verkkokaupastamme löytyy valikoima kiillotusaineita, hionta-aineita ja välineitä näiden käyttöön.

 

 

Vahaus

 

Lopuksi käsitelty pinta vahataan. Tällä tavalla varmistetaan työn tulosten säilyvyys mahdollisimman pitkään. Levitä vaha pinnalle tähän tarkoitetulla sienellä ohueksi kerrokseksi. Pyyhi ylimääräiset vahajäljejet puhtaalla mikrokuituliinalla. Vahauksen yhteydessä voit myös käsitellä renkaat ja vanteet kuminhoitoaineella. Olemassa on myös nopeakäyttöisiä, sumutettavia vahoja ja suoja-aineita, sekä yhdistelmäaineita. Valikoimamme löydät täältä.

 

 

Lopuksi näillä ohjeilla pidät käsittelyssä aiheutuvat pyörrejäljet mahdollisimman vähällä.

 

Please reload

© 2015 Presco Oy

Asiakaspalvelu - 0400 171 727  - www.presco.fi - Onkkaalantie 33 - 36600 Pälkäne

Eikö haluamaasi tuotetta löydy vielä verkkokauppamme valikoimasta?

Päivitämme uusia tuotteita verkkokauppaan.
Voit lähettää sähköpostilla toivomuksesi uusista tuotteista: info@presco.fi